Autor: Daniel T. Willingham
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Książka profesora psychologii na Uniwersytecie Wirginii to przystępny poradnik o uczeniu się skierowany do studentów, nauczycieli i wykładowców.
Autor podpowiada, jak wykorzystać potencjał mózgu, aby móc uczyć się samodzielnie i skutecznie przyswajać wiedzę. Przedstawia praktyczne sposoby na efektywną naukę w różnych obszarach, zwraca też uwagę na nieskuteczne strategie.
Książka składa się z czternastu rozdziałów, które dotyczą m.in. zrozumienia treści wykładu, sporządzania i porządkowania notatek, uczenia się podczas zajęć praktycznych i laboratoryjnych, czytania podręczników ze zrozumieniem, uczenia się do egzaminów, planowania pracy, pokonywania prokrastynacji i utrzymywania koncentracji. Każdy rozdział ma przejrzystą strukturę – składa się z wprowadzenia w dany temat, tabelki (objaśniającej, co robi mózg i jak go przechytrzyć), szczegółowo omówionych kilku podpowiedzi oraz wskazówek skierowanych do nauczycieli. Ważne treści zaznaczone są pogrubioną czcionką.
Czytelnicy znajdą w książce wiele przydatnych porad, poznają skuteczne, potwierdzone naukowo metody uczenia się, dowiedzą się też, jakich strategii powinni unikać. Publikacja zawiera bibliografię.
Okładka miękka. klejona. Polecam.