Louis Vuitton. Historia kultowego domu mody

 

 

Autorka: Karen Homer
Wydawnictwo Arkady

 

Niewielka, kieszonkowa wersja książki – albumu, prezentująca historię domu mody Louis Vuitton. W serii ukazały się także tomy „Gucci” i „Chanel”.

Początki marki sięgają roku 1854, kiedy to Louis Vuitton otworzył swój pierwszy warsztat produkujący opakowania i bagaże za zamówienie. Nikt nie spodziewał się wtedy, że po ponad stu pięćdziesięciu latach kufry tej marki, z charakterystycznym Monogramem, będą osiągać zawrotne ceny sześćdziesięciu tysięcy Euro.

LV jest kojarzone z luksusem. Niektóre modele torebek specjalnie produkuje się w ograniczonych ilościach i sprzedaje tylko najbogatszym klientom. Są wśród nich Japończycy, Chińczycy i Rosjanie. Ci ostatni podczas zakupów zostawiają w sklepie zawrotne kwoty, równe przeciętnym, polskim rocznym dochodom.

Uboższa klientela marzy choćby o etui do telefonu lub innym, drobnym gadżecie ze złotym emblematem, za który i tak trzeba zapłacić kilkaset złotych.

Zmorą projektantów są podróbki oferowane na targowiskach. I nie chodzi tu tylko o walkę o klienta, ale złe skojarzenia. Kiedyś Monogram LV był wizytówką, oznaką przynależności do wyższej klasy. Dzisiaj, dzięki fałszywkom, każdy może udawać bogatego.

W publikacji znajdziemy informację o rozwoju firmy, zatrudnianiu młodych projektantów, łączeniu elegancji i dziedzictwa z nowatorskimi trendami. LV to już nie tylko torebki, ale żywa marka mody ulicznej, która chce być atrakcyjna dla celebrytów.

Polecam. Oprawa twarda, szyta, kolorowe zdjęcia, indeks.